Bandpresentatie Backcorner Boogie Band

31-05-2010 09:00

Hendrik Jan Lovink (Jovink) lanceert "The Backcorner Boogie Band"

"Ik denk dat een hoop mensen echt overdonderd zullen zijn van het resultaat"

Nadat Gijs Jolink en Hendrik Jan Lovink in 2007 besloten om niet meer intensief te gaan touren met hun rockband Jovink and the Voederbietels kwam er weer ruimte in de muzikale agenda van Lovink. "Ik heb het eerst kalm aan gedaan met de muziek totdat er een punt kwam dat ik het muziek maken begon te missen. Ik had nog een hele stapel onuitgewerkte ideeën liggen voor nummers die ik niet of minder geschikt vond voor Jovink en ben daar mee aan de slag gegaan. In eerste instantie heb ik onze gitarist Pieter Holkenborg wat laten horen en hij was meteen super enthousiast. Met de rest van de bandleden is het eigenlijk net zo gegaan. Ik heb ze gebeld, wat laten horen en binnen no- time gingen we helemaal los in onze repetitieruimte. Het voelt voor mij als een muzikale ontdekkingstocht waarbij eigenlijk alles kan en mag. The Backcorner Boogie Band heeft naast drums, bas en gitaren een drie koppige blazerssectie, Hammond orgel en achtergrondzangeressen. Het mooie van deze grote bezetting is dat je er muzikaal alle kanten mee op kunt. We gaan van ingetogen soul balads naar Led Zeppelin-achtige gitaar nummers en van een jaren '50 sfeer naar Southern Rock songs. Ik denk dat een hoop mensen echt overdonderd zullen zijn van het resultaat". Aldus Hendrik-Jan Lovink.

De officiële presentatie vond afgelopen zaterdag plaats in zaal Witkamp te Laren (Gld). Lovink had niets teveel gezegd! De vonken spatten eraf! Onder toeziend oog van nagenoeg de hele oostelijke muziekscene, althans diegenen die niet hoefden te spelen, liet HJ zien de laatste maanden bepaald niet stil te hebben gezeten. De band speelde uitsluitend
 eigen werk, variërend van stevige rock tot meeslepende ballads. De reacties waren uitermate positief, kortom; de toekomst lijkt van de Backcorner Boogie Band lijkt veelbelovend!

De techniek voor de presentatie was door HJ als ouderwets uit handen gegeven aan Music & Show Productions.

Bandbezetting:
Erik Neimeier:        Lead zang
HJ Lovink:              Slaggitaar
Pieter Holkenborg:  Sologitaar
Geo Wassink:         Hammond / Piano / Mondharmonica
Richard Hunting:     Basgitaar
Timo Kelder:          Drums / Percussie
Bas Konings:          Trompet
Mark Lucassen:      Saxofoon
Rob Ebbers:          Trombone
Diana Bentoh:        Backingvocals / Lead vocals

Website: www.backcornerboogieband.nl

—————

Terug